Inchide
Scris de: News Iasi on iunie 14, 2018

Un act normativ ce va fi trimis la vot in Plenul Camerei Deputatilor prevede o noua lege a energiei electrice, care ii interzice furnizorului de electricitate sa denunte unilateratel clientul.

Rezilierea de catre furnizor se poate face doar in caz de furt sau neplata facturii, dar, prin lege, clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul, in termenul a 21 de zile, fara vreo explicatie.

In forma finala a proiectului de lege privind modificarea si completarea legii 123/2013, a energiei electrice si gazelor naturale, se mentioneaza faptul ca ” furnizorul nu are dreptul de a denunta unilateral contractele de furnizare de energie electrica incheiate cu clientii finali”.

Aceasta prevedere a fost introdusa de parlamentarii din Comisia de Industrii si Servicii, sub conducerea deputatului PSD Iulian Iancu. Ratiunea din spatele prevederii este aceea de a oferi o protectie suplimentara clientului in cazul in care tarifele s-ar majora.

Motivarea parlamentarilor pentru aceasta modificare legislativa este urmatoarea:

“Este o obligatie necesara pentru protectia drepturilor clientilor. Prezenta lege precum si directivele prevad in mod expres doar dreptul clientului final de a denunta unilateral contractul de furnizare. Atat rezilierea, cat si denuntarea unilaterala reprezinta cauze de incetare contratului, insa spre deosebire de reziliere care reprezinta o sanctiune de drept civil ce intervine in cazul neexecutarii culpabile, totala sau partiala ori o executare necorespunzatoare a unei obligatii contractuale de catre una dintre partile contractante, denuntarea unilaterala poate viza in cele mai multe situatii practice motive de oportunitate contractuala si nu un caz de culpa in executarea angajamentului asumat de catre parti.

In practica ANRE au existat cazuri sesizate la ANRE cand furnizorii au notificat clientii privind cresterea pretului din contract ( chiar daca a fost negociat un pret fix pentru o perioada determinata, ex. institutiile publice care si-au achizitionat energie utilizand procedura de licitatie publica, cu pret fix) si ulterior in situatia neacceptarii acestuia de catre client, furnizorul a denuntat unilateral contractul cu respectivii clienti.
Mai mult, dupa denuntare clientii s-au aflat in situatia de a nu avea asigurata energia din nici o sursa, pana la incheierea unui alt contract si au solicitat furnizor de ultima instanta, care a fost chiar vechiul furnizor.”

Adauga un comentariu

Nume
Email
Comentariu